Ako sa mamča z gauča rozhodla, že je predsa rada ženou


Minulý týždeň ste mi v ankete napísali, že až 67 % z vás žien by si to rado vymenilo s mužom počas tehotenstva.

V prvej sekunde mi v hlave zablikala totožná odpoveď. Jasné, že aj ja vymenila! A nielen počas tehotenstva! Veď aha:

Tu je základný súbor bolestí, ktorými si spravidla prechádza každá žena: prepichovanie uší, rozčesávanie zauzlených vláskov, bolesť pri menzese, ktorý sa hlási už týždeň predtým v podobe PMS, občas aj bolesť pri ovulke, najbližších približne štyridsať rokov, slovom a písmom: zhruba počas polovice života. Operácie ženských vecí. Bolesti a nepríjemnosti počas tehotenstva ako nevoľnosti, pálenie záhy, bolesť hlavy, podbruška, bokov, kostrče, opuchnuté členky, neznesiteľné svrbenie. Kontrakcie a pôrod. Nastrihávanie, šitie, jazvy na bruchu. Stavanie sa na nohy po pôrode. Zápaly prsníka, hryznutie do bradavky.

Tu je základný súbor bolestí, ktorými prejde spravidla každý muž: soplík (ak som na niečo zabudla a je tu nejaký pán, hoďte mi to pls. do komentu 😉)

Nechcem, aby môj príspevok pôsobil feministicky alebo zozmiešňujúco voči mužom. Mužov si vážim, ale je evidentné, že ženy vo všeobecnosti majú toho v živote naložené viac ako muži. Ale! Naozaj chcem život bez všetkých tých sprievodných bolestí? Rovnaký, bez pravidelného striedania fáz prebúdzania, živelnosti, nasratosti a vysušenosti? Naozaj by som sa chcela iba pozerať na muža, ako mu rastie tehotenské brucho a cítiť pohyb iba cez kožu? A pôrod prežívať iba očami a držať ho pri tom za ruku a dieťa prvý raz cítiť, až pri prestrihávaní šnúry?

Kedy som sa cítila lepšie, keď som skúšku spravila so šťastím bez námahy, alebo vtedy, keď som si ju vydrela po nociach, s plačom? Keď som na telesnej počas strednej občas ťukla do lopty na volejbale, alebo keď som sa z bicyklovačky vrátila rozbitá na šrot, až sa mi kolená triasli ešte dva dni?

Keby som si mala teraz vybrať, taaak... nemenila by som. Život ženy je výzva. Sila. Je to cena za vstupenku do prvého radu. Dobrodružstvo.

Dnes to ukončime motivačne, kedy ste boli v živote najviac pyšní, za to že ste žena/muž? 😉🙆🙌

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Ako sa mamča z gauča zamyslela nad šeďou dospelákov

Ako mamča z gauča utvárala spomienky na detstvo

Ako mamča z gauča chytila depku z korony