Ako mamča z gauča prešla na prázdninový mód


Dnes sa necítim na žiadne hlboké myšlienky. Už som vám spomínala, že je tomu tak pár dní, čo máme doma nového kámoša Vzdora 😊 A v posledných dňoch mám taký nejaký prázdninový lajtový mód. Slnko, voda, komáre 😊 A k tomu ešte ten spln. No čo vám poviem, nechce sa mi 💁😃

Včera na ihrisku k nám pribehlo asi päťročné dievčatko. Chvíľu behalo okolo nás a potom sa spontánne prihovorilo: "Teta?" Trochu som zneistela a obzerala sa dozadu, či hovorí s tou staršou 80. ročnou pani, ktorá stála obďaleč. Dievča pozeralo na mňa. Čo ma malo osloviť madam, či ako?! V duchu sa prefackávam 😁. "Vaše dieťa má krásne modré oči!" A ja celá rastiem po nečakanom komplimente. Moje gény, moja DNA, moje bunky. Moje dielo! Až na to, že ja mám hnedé oči 😆

Ináč nič nové. Čím viac hnevu u nej, tým menej sebakontroly u mňa. Občas mi to pripadá, ako hra "kto z koho".
Ona: "Mrlinkááá!"(rev)
Ja: "Áno, zlatúšik, veď ideme na zmrzlinku."
Ona: "Nieéé! Mrlinkáá! (rev a vykročí opačným smerom, ako je stánok)
Ja: "Kam zas ideš?! Žiadna mrlina!!" 
...
Ona: "Malovááá!"
Ja: "Áno, pampúšik, ideme maľovať. (chystám jej papier)
Ona: rev
Ja: "Prečo stále kričíš?!!!" (kričím)

A takto ide deň za dňom. Ale naučila som sa dva zlepšováky, ako ukončiť scénu. Občas to výjde, občas nie 🤗 
1. Pravidlo "jeden a naposledy"(Ok, môžeš sa s tým naposledy ešte pohrať, ale už len minútku. Už len jedna posledná chrumka pred obedom a odložíme sáčok. Ideme ešte do vody, ale už len na chvíľku). Takto má pocit, že vyhrala ona a dosiahla svoje. Ale v skutočnosti som vyhrala ja! Hehehe 😈 Či? 🤗
2. Dať jej moje šminky 😆

Ako to máte vy? Tiež si privlastňujete komplimenty, ktoré patria vašim deťom? A čo funguje na vaše decká, keď ich chcete utíšiť? 🤗

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Ako sa mamča z gauča zamyslela nad šeďou dospelákov

Ako mamča z gauča utvárala spomienky na detstvo

Ako mamča z gauča chytila depku z korony