Ako mamča z gauča prišla na to, že je to naozaj len obdobie



Viete čo je najhoršie na tom byť prvomamou? Tá neistota. 

Aj napriek tomu, že ma okolie považuje celkom za kľuďasa a keď iní zvyknú hysterčiť, ja sa "špáram v nose", odkedy som mamou, mám neustále pochybnosti. Či to ozaj tak má byť. Či to robím správne. Či by som nemala zájsť k pediatričke. Či to prejde. Či je to ozaj len obdobie. Či je to vzdor, či choroba... A dokedy to bude takto trvať a či je to už nastálo?

A takto to mám pri každom náročnejšom období... Štrajky, nočné diskotéky na posteli, zuby, prvé kroky, teploty... Ale zakaždým, ako prišlo, tak odišlo... Mlieko stále tečie. Lozenie cez polomŕtvu mamu o druhej v noci už nie je taká zábava. Zuby vyrástli. Nohy spevneli. Teploty ustúpili. 

Keď je po tom, vždy si vravím: keby som to ja len vedela, ako to bude, už by som to tak dramaticky neprežívala!

A tak to bolo aj s naším obdobím vzdoru. Ako prišiel, tak odišiel. Hysterické záchvaty, pľuvance, amoky, grcačky a hádzačky o zem, ktoré boli predtým takmer dva mesiace na dennom poriadku, sú preč. Niekto mi vrátil moje usmievavé, spokojné dievča. No ten pocit, že som v niečom zlyhala počas tých ťažších dní vzdoru, mi ostal.

Prečo zakaždým strácam sebakontrolu a pochybujem a nemávnem nad tým len rukou? Prečo nepočúvam rady skúsených mamičiek, ktoré si tým celým aj viackrát prešli? Prečo mi nikto nepovedal, že je to NAOZAJ len obdobie?

Ále povedal. Celá sranda tkvie v tom, že si tými sračkami musí prejsť každá matka sama, aby na konci dňa bola schopná skonštatovať rovnakú múdrosť. To je celá pointa materstva. Proces učiť sa nebyť vystrašená, rozumieť krízam. Učiť sa nadhľadu, rešpektu, trpezlivosti a kontrole.


Zaujímalo by ma, ako zvládate náročnejšie obdobia vy. Beriete to hravo a vravíte si, že to určite prejde? Alebo to máte ako ja, že hneď strácate pôdu pod nohami a nevidíte svetlo na konci tunela? 🤔🤗😀

PS. maľovali sme 😊

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Ako sa mamča z gauča zamyslela nad šeďou dospelákov

Ako mamča z gauča utvárala spomienky na detstvo

Ako mamča z gauča chytila depku z korony