Ako mamča z gauča zhodnotila, čo sa v škole naučila
Hurá, niektoré detiská už idú od júna naspäť do školy! Trocha som sa pri tejto príležitosti upustila a zamyslela nad tým, čo mi dali všetky tie vychodené školy 🤗
V škole ma naučili:
- že rastlina sa skladá zo stonky, byle, kvetu a kvet je tvorený kvetným obalom, tyčinkou a piestikom;
- vyrobiť si vlastnoručne stanový kolík a plastové púzdro na doklady;
- že Ľudo Ondrejov sa narodil v rodine stolára v Chorvátsku;
- vypočítať zvyšné strany a uhly pravouhlého trojuholníka za pomoci Pytagorovej vety a funkcie sínus, kosínus, tangens, kotangens;
- že koncovky oxidov sú -ný, -natý, -itý, -ičitý, ičný/ečný, -ový, -istý, -ičelý;
- recitovať naspamäť Čin-čin od Ľudmily Podjavorinskej;
- že údelný vojvoda Belo nepatril do rodu Arpádovcov;
- že párové znelé spoluhlásky sú b, d, ď, dz, dž, g, h, z, ž, v;
- namaľovať grafiku technikou tušom a voskom;
- čítať texty v staroslovienčine;
- koľko chromozómov má komár piskľavý;
- že logický pozitivizmus je o tom, že výrok má zmysel, keď chápeme podmienky, za ktorých je tento výrok pravdivý;
- urobiť skrčku a výmyk;
- že veta If you hadn't lied to me before, I would have believed you je príkladom tretej podmienkovej vety v AJ;
- text piesne Tota Heľpa;
- nájsť na slepej mape Baldovský prameň;
- že hydrostatický tlak sa vypočíta ako súčin h.p.g;
- a mnohé iné veci.
Pravdepodobnosť využitia týchto informácií v praxi - 1: 1 000 000 000.
V škole ma nenaučili:
- čo robiť, keď dieťa celú noc vracia a ako vyhodnotiť, či mu nejde o život;
- čo robiť, keď si dieťa treskne hlavu o stenu a ako zistiť, či nemá rozbitú lebku;
- čo robiť, keď má dieťa teplotu a horúčku a aké lieky mu podávať a nezabiť ho;
- čo variť malému dieťaťu a ako ho kŕmiť a neotráviť ho;
- ako vybrať dieťaťu kliešťa aj s hlavičkou;
- ako odchytiť bábu moč;
- a mnohé iné veci.
Pravdepodobnosť využitia týchto informácií v praxi - 1: 2. Buď máš dieťa, alebo nemáš . Hawk 😋
Komentáre
Zverejnenie komentára